Táto webová stránka používa cookies. Pokračovaním v prehliadaní si tejto webovej stránky bez zmeny nastavenia vášho webového prehliadača pre súbory cookie súhlasíte s používaním cookies.

"Šteniatko nepozná slová. Počuje len lásku."

Pamela Dugdaleová

   

Starostlivosť

Majitelia minuli na svoje zvieratá v minulom roku vyše 8,5 mld. eur

Podrobnosti
Zdroj: Flickr.com/Dan Queiro, licencia Creative Commons

Európania minuli na chov svojich domácich miláčikov takmer deväť miliárd eur. Aj napriek nepriaznivým ekonomickým podmienkam míňali na krmivo a starostlivosť o svojich miláčikov značné finančné prostriedky.

Aj napriek recesii, trh s potrebami pre domácich miláčikov v roku 2013 vzrástol. Vyplýva to z najnovšej správy Pulse Report, ktorú vydala IRI. Analýza sa zamerala na Európu, ako aj šesť kľúčových trhov, a to Francúzsko, Nemecko, Holandsko, Španielsko, Taliansko a Veľká Británia.

Majitelia domácich miláčikov minuli na svoje zvieratá v uplynulom roku 8,5 mld. eur, čím došlo k medziročnému nárastu o 1,7 %.

Podľa IRI však tento nárast neodzrkadľuje zvýšený objemov predaja, ale nárast cien. Inflácia a skutočnosť, že na trhu sa objavilo viac prémiových značkových produktov v menších baleniach ovplyvnilo rast sektoru, ktorý však rástol pomalšie ako rok predtým.

„Zvieratá predstavujú veľký biznis," vraví odborník Ryan O'Meara. „Môžete uvažovať o tom, či si kúpite novú hru pre PS3 alebo XBox, alebo nový iPod, ale nemôžete váhať nad tým, či budete kŕmiť svojho miláčika. Toho kŕmiť musíte a majitelia dosť uvažujú nad tým najlepším, pretože domáce zvieratá budú vždy súčasťou rodiny a majitelia si chcú byť istí, že sú šťastní a zdraví."

K rastu prispel predovšetkým nákup krmiva pre mačky (84,1 mil. eur), zatiaľ čo majitelia minuli na krmivo pre psy polovicu tejto sumy (46,5 mil eur, najviac však tvorili nákupy maškŕt). K rastu v tomto sektore prispel aj nákup zvieracích potrieb. Psie maškrty a dobroty predstavovali v uplynulom roku nárast hodnoty a zvýšenie predaja vo všetkých európskych krajinách.

Starostlivosť o domáce zvieratá sa zdá byť stále polarizovanou kategóriou. Dochádza k rastu privátnych značiek a výrobcovia sa snažia získať zákazníkov individuálnou ponukou. V poslednom čase sa zameriavajú na jednorazové akcie s cieľom podpory predaja vlastných značiek.

© psisvet.sk

Pridať komentár

Bezpečnostný kód
Obnoviť

   

Spolupracujeme s ...  

Kynologická revue       royal-canin
   
Máte záujem o spoluprácu?
Kontaktujte nás
   

Mediálne podporujeme  

Bratislavská kynologická a záchranná brigáda       Pes sympaťák
   
Kampaň Lacné šteniatka Tuláčik Brezno
   
Psia duša Žltý pes
   
Slovenská aliancia ochrancov zvierat table majmesrdce
   
Tulava labka table piestany
   
table sos psiky  
   
Hľadáte mediálnu podporu?
Kontaktujte nás
   

Newsletter  

Chcete vedieť, čo sa deje vo svete psov? Zaregistrujte sa a dostávajte pravidelne newsletter.
Aktuálny Newsletter

Newsletter budete dostávať najviac raz do týždňa